Jak wypromować swój sklep internetowy w 2023

Jak wypromować swój sklep internetowy w 2023

Jak wypromować swój sklep internetowy w 2023 r.?

Szacowany czas czytania: 17 minut

Dobra domena dla swojego sklepu internetowego

Domena to adres sklepu internetowego i jedno z najważniejszych elementów w działalności online. Powinna być prosta, łatwa do zapamiętania i kojarzyć się z oferowanymi produktami lub usługami. Własna domena pomaga Ci w kreowaniu wizerunku firmy i wpływa na sposób, w jaki jest postrzegana przez klientów. Odpowiednio dobrana domena może przyciągnąć uwagę i ułatwić zapamiętanie. Wybór dobrej domeny może znacznie zwiększyć popularność sklepu internetowego, a jednocześnie ograniczyć koszty marketingowe. Warto pamiętać, że silną markę buduje się na samodzielnej domenie, więc jeśli sklep internetowy nie jest jedynie rozszerzeniem już istniejącej działalności, należy poszukać nowego adresu dla sklepu.

Postaw na atrakcyjny wygląd

Gdy mamy już wybraną domenę, należy zwrócić uwagę na wygląd strony, który ma duże znaczenie. Wolno działająca strona jest jednym z największych błędów w sklepach internetowych, ponieważ potencjalny klient może szybko stracić zainteresowanie. Dlatego ważne jest, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Należy sprawdzić, czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych, czy ma ładne logo, posiada przyjemne dla oka kolory, a zdjęcia są wysokiej jakości. Karta produktów, koszyk i strona główna powinny być przejrzyste i przemyślane. Internet szybko się zmienia, więc strona zaprojektowana kilka lat temu może szybko stać się przestarzała.

Dopracuj opisy produktów

Dlaczego dobre opisy produktów są tak ważne? Dobry opis produktu jest niezbędny dla klientów, którzy szukają informacji o produkcie przed zakupem. Opis powinien zawierać szczegółowe informacje o cechach produktu, funkcjach i zastosowaniach oraz materiałach produktu, aby pomóc klientowi w podjęciu ostatecznej decyzji zakupowej, najlepszego dla Niego produktu.

Dobrze zrobiony opis produktu wpływa na pozycjonowanie strony sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Jeżeli opisy są unikalne i opisują w sposób dokładny oferowany produkt lub usługę, to zwiększa to szansę na pojawienie się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Lepsza konwersja, dopracowane opisy produktów mogą również wpłynąć na zaangażowanie klientów. Jeżeli opis produktu jest ciekawy i zachęcający to klient jest bardziej skłonny do kupna produktu. Opis powinien być zwięzły, ale jednocześnie przekonujący do zrobienia zakupów.

Opis produktu jako element budowania wizerunku marki. Klienci cenią sobie informację i transparentność ze strony firm. Dobrze napisany opis produktu postrzegany jest jako dowód na to, że sprzedawca jest profesjonalny i niczego nie ukrywa.

Optymalizacja szybkości działania sklepu internetowego

Szybka strona internetowa przyczynia się do pozytywnego odbioru przez potencjalnego nabywcę. Klienci cenią sobie szybkość ładowania strony i łatwość poruszania się po niej, a także będą bardziej skłonni do przeglądania i kupowania produktów, jeśli witryna działa szybko i płynnie. W przypadku, gdy strona jest powolna i trudna w obsłudze, może to zniechęcić klientów do powrotu i dokonywania zakupów w przyszłości.

Ma to również przełożenie na konwersję, im dłuższy czas ładowania strony sklepu internetowego, tym większa liczba porzuconych koszyków. Im szybsza strona, tym większa szansa, że klient dokona zakupu.

Pracuj nad pozycją sklepu internetowego w wyszukiwarce

W większości przypadków poszukiwania produktów rozpoczynają się od wyszukiwarki. Wystarczy wpisać odpowiednią frazę, a w wynikach wyszukiwania pojawią się sklepy oferujące poszukiwany produkt. Jeżeli Twoja strona nie jest widoczna w Google lub znajduje się na dalszej pozycji, tracisz szansę, że ktoś zainteresowany Twoją ofertą znajdzie Twój sklep internetowy. Na widoczność w sieci wpływa kilka rzeczy, takich jak:

  • nazwa domeny,
  • znaczniki, tytuły oraz opisy produktów i kategorii, które powinny być unikalne,
  • słowa kluczowe.

Udzielaj się w mediach społecznościowych

Stwórz profil firmy na portalach społecznościowych i wykorzystuj je do komunikacji z klientami oraz do promocji swoich produktów oraz usług. Zachęcaj ludzi do aktywności i współuczestnictwa w rozwoju Twojego sklepu internetowego. Wielu klientów przed dokonaniem zakupu sprawdza informacje o firmie oraz o produktach w internecie, im więcej miejsc, tym większa wiarygodność sklepu internetowego.

Zbieraj opinie

Według badania przeprowadzonego przez firmę Shoper, dla aż 80% właścicieli sklepów internetowych opinie kupujących to element, który wpływa najbardziej na wiarygodność marki na rynku.

źródło: https://www.shoper.pl/blog/opinie-w-sklepie-internetowym-dlaczego-sa-wazne/

Pozytywne opinie to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zdobywanie nowych klientów. Nie musisz przekonywać innych klientów o zaletach i skuteczności Twojego produktu, robią to za Ciebie inni klienci. Autentyczne recenzje Twoich produktów postrzegane są bardziej wiarygodnie, niż najlepsze hasła reklamowe. Często przed zakupem szukamy opinii o produktach w internecie. Oprócz wiarygodności firmy zyskujemy dodatkowe, unikalne treści na swoim sklepie internetowym, co skutecznie pomaga w pozycjonowaniu SEO.

Podsumowanie

Wiesz już jak i gdzie reklamować swój sklep internetowy. Pamiętaj, aby na analizować efekty swoich działań. Pomogą Ci w tym narzędzia analityczne takie jak Google Analitycs. Jeżeli potrzebujesz pomocy w osiągnięciu swoich celów biznesowych, zachęcam do umówienia się na darmową rozmowę poprzez kalendarz rezerwacji poniżej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *